4000 km zarándoklat
Spanyol szakasz - 2014 [33]
2012-es El Camino-m blogja [42]
Körkérdésünk
Jártál már az El Camino-n?
Összes válasz: 173
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Főoldal » 2014 » Március » 5 » 15. nap - Castrojeriz – Frómista
6:59 PM
15. nap - Castrojeriz – Frómista

Ma semmi extra nem történt, jöttem 25 km-t és ennyi! Itt akár be is fejezhetném a mai napot, de, hogy mit kapnék, néhány „papaleone-camino” függőtől, azt inkább el sem merem képzelni.

A megszokott időben és módon indult a nap, azzal a pici különbséggel, hogy a tegnapi szállás, ami ugye egy önkormányzati volt és adományos alapon működött, a reggeli is beletartozott az adományba. Még mielőtt valaki azt gondolná, hogy ha adomány, akkor az lehet 0 euro is, ez nem igaz. Bár elméletileg lehetne, de ez normális ember fejében meg sem fordul(hat). Annyira normálisak és rendesek voltak itt is, és nagyon rendben volt az egész szállás, hogy ez oly fokú bunkóság lett volna, mit ide Lacháza, az pedig innen már elég messze van! Én tegnap azt az összeget adtam (7 €), ami a többi helyi szálláson is az ár volt. Szóval a reggeli, bolti pirítós, keksz, tej, vaj, lekvár, kávé. Ettem pár falatot és úgy indultam a mai távra.

Az első 1,5 km laza sík terep, de ahogy kezdett világosodni, a hajnali sötétségből kezdett elősejleni a szomorú 1 km. Valahol fönt volt a vége, jó magasan. Amikor tudatosodott bennem, hogy az a vékony fehér sáv, ami kúszik igen szép tempóban felfelé, az bizony az El Camino soron következő szakasza a hegyre, egyből nem kezdtem fázni, már a tudattól. Amúgy elég szeles, hogy úgy fogalmazzak frisssss volt az idő. Kitartottam a rövidnadrág és rövid- és hosszú ujjú póló mellett, de a téliesítés miatt felvettem a csősálat és a kalapot is. És kapcsoltam egy „terep 2”-es fokozatot. Ami egy jó erőltetett menetet jelentett a 12 %-os több mint 1 km-es emelkedőn. Hamar elmúlt a fázás. Ömlött a víz rólam, de ugyanakkor teljesen jól esett. Amíg máskor, a laza 4 km/h –ás sebesség esik jól, most 5-tel haladtam felfelé, de beragadhatott a tempomat, mert egész nap ezen a sebességen maradtam. De ma nem volt zavaró, vagy sok. Élveztem ma ezt a sebességet. Közrejátszott, persze, hogy a sarkam 2 fokozattal jobban volt reggelre, és a napsütés ellenére fújó erős szél is a gyorsabb haladásra ösztökélt. Közel ¼ óra alatt felértem és kb. egy liter víz leszakadt rólam (ezt sem kellett a szervezetemben cipelni tovább). A hegy tetején gyors törölközés és néhány visszatekintő fotó (hogy honnan is jöttem) készítése után egy jó szeles, bár rövid 3-400 méteres fennsík után jött az újabb izgalom. 18%-os lejtő. Hát, úgy kb. mindenre számítottam, de erre nem. Bár ha megnéztem volna a magassági térképet! Kisebb akkor sem lett volna a lejtő. Így hát, bízván abban, hogy az alján már nem fog fújni a szél (annyira) nekivágtam. Na nem nyílegyenesen ám, hanem szerpentinezve, igaz így hosszabb volt és tovább tartott, de nem gyorsultam fel és jelentősen kíméltem az ízületeimet. Leértem, különösebb gond nélkül, de kicsit elkeserített, hogy nem lett szélcsendesebb az idő, így tartottam az 5-ös átlagot haladtam az első falu felé, ami még igen messze volt, de tudtam, hogy reggelire odaérek.

És valóban a reggelire értem oda. Volt vagy 11 km-re, Itero de la Vega volt a neve. De mielőtt még beértem ide találkoztam egy igazi zarándokszállással. A San Nicolas szálláshelyhez. Ilyennek képzelek el minden régmúltban létező albergue-t. Egy kis kápolna, az út mellett, az egyik végén a „szentély”, a másikban az ágyak és középen az asztalok. Nagyon hangulatos volt, a betoppanásomkor a reggeli rendrakás, mosogatás folyt. Csináltam a kis kápolnáról néhány képet.

Itero de la Vegaban az első albergue jobbra, egyben étterem is volt. Tanulva a tegnapi bevállalt reggeli mennyiségéből, ma csak 1 szendvicset kértem. És elég volt. Most este 6 óra van és eddig bírtam vele és a 2 tejeskávéval. Ja és még ittam egy kávét, amikor megérkeztem Frómistába. Kicsit többet időztem most itt, mint szoktam, ma kb. 45 perc volt a reggeli, a lábápolás, és útikönyv olvasása. Jólesett a pihenő. Végül is nagyon jó időt jöttem eddig, nem mintha sietnem kellene. Mára 25 km-t terveztem, ami ugye nem egy haláli nagy távolság. Nekiveselkedtem a második szakasznak, a ruhámon nem könnyítettem, elviseltem a hosszú pólót. Igazi gabonatáblás területen jártam és hogy nem tudtam csinálni azokat a klasszikus sárga gabonamezős képeket, amelyekkel minden kiadvány elámít, annak az az oka, hogy még május közepe van és nem érett még be a gabona. De nekem így is tetszett!

Beérkeztem a következő faluba Boadilla del Caminoba pont 11 órakor és megszólaltak a harangok. Hatalmas megtiszteltetésnek vettem ezt. Akkor meg még jobban örültem, amikor látván a harangokat a toronyban rájöttem, hogy ezek nem csak a szokásos 11-et akarják elütni, hanem valami hosszabb dologra készülnek. Elkezdtek körbeforogni a harangok a vízszintes tengelyük körül. Eddig ilyet még nem láttam.  Nálunk ugye a harangnyelv kalimpál „oszt jó napot!” Ezek könnyebb, kisebb harangok és meg tudják őket forgatni. A két harang persze nem egy ütemben forgott és ez olyan kellemes összhangot hozott össze, hogy csak na! Amíg el nem hagytam a falut végig szólt a harangzene. De azután megint egyedül maradtam a gondolataimmal és a hátralévő 5-6 km-rel.

Lassan elérkeztem a Kasztilia csatornához. Ez a csatorna egész az óceánig szállította a gabonát a XIX-XX. században. Állatvontatású uszályokkal juttatták el a megtermelt gabonát. Majdnem 100 évig építették, 1753-ban kezdték! 207 km hosszú és 49 zsilippel rendelkezik ezen a 207 km-en. Már 50 éve nem használják erre a célra. Pedig nagyon megnéztem volna, a több száz állatot, hogy hogyan csinálják. Valamikor a Dunán is állatokkal vonatták a hajókat, uszályokat felfelé. Nem lehetett semmi!

Lassan beérkeztem Frómistába, ahol az interneten kinéztem magamnak egy albergue-t, ahol van WIFI (persze csak a ti érdeketekben). Persze nem volt. A vasút állomás mellett a régi raktárat alakították át. Érdekes hangulata van. Láger benyomás, persze azzal a különbséggel, hogy innen bármikor kimehetsz, sőt be sem kell jönni, és nem is hozzák az embert. Amikor meghallottam, hogy téves információn alapul a vélelmem a WIFI-ről, rövid tanakodás után arra jutottam, hogy maradok. A másik két szálláson sem lett volna, sőt a következő faluban sem. Az étterem részben van egy csomó faragott cucc, kiderült, hogy mind Magyarországról származik. 7 euró a szállás és 8 a peregrino menü. Bevállaltam. Nem vagyunk túl sokan, talán ha 5-en lézengünk, de nem zavar.

Kint süt a nap, de árnyékban és bent a barakkban kimondottan hideg van, pulcsis idő. Ma nem fogom felrakni a képeket, mert valami mobilnetes számítógépük van, az meg köztudottan iszonyatosan lassú. Nézegessétek azokat, amelyeket tegnap feltornáztam nektek.

Itt ma 9-kor van takarodó! J

A holnapi tervet még nem tudom, még vitatkozom magammal. Majd kialakul.

Adios!

Képek:

Kategória: 2012-es El Camino-m blogja | Megtekintések száma: 946 | Hozzáadta:: Andy | Címkék (kulcsszavak): Frómista | Helyezés: 0.0/0